Forstå forbrukermarkedet i disse koronavirus-tider


Koronaviruset (COVID-19) sprer seg over hele kloden og medfører at markedsstemningen og forbrukeradferden forandrer seg – og det raskt. Nå som forbrukerne endrer innkjøpsmønstrene sine, hvordan kan virksomheter holde fingeren på pulsen og oppfylle de nye kravene fra forbrukerne i en tid preget av så gjennomgripende usikkerhet?

YouGov har nylig lansert en global tracking-studie om koronavirus for å undersøke endringene i forbrukernes ønsker, kjøpevaner og livsstil på ukebasis. Formålet er å gi næringsdrivende og markedsstrateger kunnskaper de kan ta faktabaserte forretningsavgjørelser ut fra.

Hvilke følger vil det ha for forskjellige bransjer?

Tracking-studien vil dekke følgende emner:

  • Bevissthet om og grad av frykt for koronavirus
  • Tilfredshet med og forventninger til myndighetenes tiltak
  • Personlige forholdsregler for å unngå smitte
  • Endringer av innkjøp på nett og i butikk innenfor forskjellige kategorier
  • Forbrukernes spisevaner
  • Trender innen medieforbruk
  • Endringer i reiseplaner
  • Og mye annet!

Kontakt oss