Hos YouGov har vi alltid handlet etter et enkelt prinsipp: Jo bedre vi integrerer forbrukerne i beslutningsprosessene til kundene våre, desto bedre blir de beslutningene som kundene våre treffer. Vår teknologi gir oss mulighet for å komme i dialog med mennesker når som helst og hvor som helst, og la dem ta del i beslutningsprosessen.
Vi kaller det «The Power of Participation».
Panelet er hjertet i virksomheten vår: Et verdensomspennende nettsamfunn bestående av 9,6 millioner mennesker og tusenvis av politiske, kulturelle og kommersielle organisasjoner. Vi er i konstant dialog med disse menneskene om overbevisninger, verdier, atferd og varemerker.
Via målrettet rekruttering gjennom tallrike aktive og passive kanaler oppstår det en balansert sammensetning av panelet vårt.
Følgende tiltak er bl.a. i bruk:
For å kunne sikre den høye kvaliteten på dataene våre gjennomfører vi løpende intensive
Viktige elementer for kvalitetsstyringssystemet er bl.a.:
YouGov er tilsluttet Virke Markedsanalyse, og har i samarbeid med de andre instituttene utviklet en nettside om meningsmålinger i forbindelse med Stortingsvalget 2017. Hensikten med siden er å bidra til utvidet innsikt om meningsmålinger som metode, og hvordan meningsmålinger skal leses og forstås. Siden finner du her: http://kampanje.virke.no/menings